25. travnja 2010.

Fenomenalna juha od gljiva by J. Oliver

Probirem po folderu sa fotkama u ovo kasno doba noći i provjeravam što još nisam objavila na blogu. Trebala sam već odavno spavati..
Vjerojatno ste čuli za to da se naš organizam najbolje obnavlja i odmara između 22h i 1h ujutro i svako lijeganje nakon tog određenog vremena ostavlja posljedice drugog dana .. posljedice kao umor i glavobolja kojih možda nismo niti svjesni da nastaju upravo zbog krivog "tajminga" lijeganja u krevet.. nekako za sve krivimo stres i svaka druga nam je "stres" .. a možda kad bismo više pažnje posvetili "tajmingu" spavanja, možda bi bili i pod manjim stresom ili bi ga lakše trpili.. Znam da je malo tko u mogućnosti ići spavati oko 22h.. U biti, ne poznajem osobu koja liježe prije ponoć, ali moram priznati da se osobno, izvrsno osjećam kada legnem oko 22h, iako su to rijetkosti. Prema provedenim istraživanjima to je idealan osmosatni period odmora za organizam, spavanje od 22h do 6h ujutro.

Sad, da se ovo moje pisanje ne odulji do zore, želim s vama podjeliti jedan fenomenalan recept za domaću juhu od gljiva koju sam radila prije par mjeseci, još kad je bilo hladno i kad nas je tresla hladna zima, a ja, zabundana u kaputu na balkonu uslikavala juhu koja samo što se nije zaledila od hladnoće :D, još uvijek se sjećam hladnoće na rukama... :/
Juhu sam radila po receptu Jamie Olivera i oduševila se. Ne volim kupovne krem juhe od gljiva, iako mogu proći pod "fine", ali uvijek moram nadodavati vode jer su mi preslane i preintenzivne. Znam da svaka osoba koja voli kuhati ima svoj recept za juhu od gljiva, ali ono što je mene posebno privuklo kod ove juhe i ono što nisam zamjetila u svim mogućim receptima po netu jest dodatak limunovog soka koji nevjerojatno osvježi juhu i vrlo lijepo se stopi s okusom gljiva. Jednostavno, bez limuna to nije to. Još sam uz juhu napravila palačinke od slanutkova brašna i pečene grickalice od cijelog slanutka te ih poslužila uz juhu, umjesto popečenih kockica kruha iliti "croutons".
Ako ste strastveni ljubitelji gljiva kao ja, predlažem svakako ovu juhu!
Eh, da još naučim brati gljive.. :))

Recept za 2 osobe:

350 g mješanih gljiva, npr. šampinjoni, bukovače, vrganji..
1/2 šalice suhih gljiva, npr. vrganji
maslinovo ulje
1 veći režanj češnjaka
1/2 glavice crvenog luka
1 žličica maslaca
listići svježeg timijana
svježe mljeveni crni papar i sol
2 žlice brašna
500 ml pilećeg ili povrtnog temeljca
puno peršina
3 žlice kiselog vrhnja
2 žlice slatkog vrhnja
2 palačinke od slanutka
2-3 žlice pečenog slanutka
2-3 žlice svježe iscijeđenog limunovog soka
2 žlice extradjevičanskog maslinovog ulja

Postupak:
Sušene gljive namočiti oko 20 minuta, zatim ocijediti i narezati. Sve vrste gljiva narezati na ploškice i propirjati na malo maslinovog ulja. Kad počnu puštati vodu dodati luk, češnjak, svježe mljeveni papar, maslac, mrvičak soli, timijan i pirjati dok ne ishlapi voda. Kad je voda isparila 2 žlice gljiva oduzmite i stavite sa strane, one će poslužiti kasnije kao ukras.
Zatim dodati 2 žlice brašna na pirjane gljive i malo zapržiti, dodati temeljac, dobro umutiti i kuhati 20 minuta. Na kraju propasirati ili izmiksati sa štapnim mikserom, dodati vrhnja i nasjeckani peršin.
Posluživanje: peršin, limunov sok i maslinovo ulje pomješati, staviti na juhu + ukrasiti sa par komada pečenog slanutka i komadićima pečenih slanutkovih palačinki.

Za palačinke od slanutka:
100 g slanutkova brašna
4 dl vode
2 žlice maslinovog ulja
prstohvat soli i svježe mljevenog papra
žličica curry-a ili nekog drugog začina po izboru, a može se i izostaviti
maslinovo ulje

Postupak:
pomješati 100 g slanutkovog brašna, 4 dl vode, 2 žlice maslinovog ulja, svježe mljeveni papar i prstohvat soli. Dobro umutiti pjenjačom da nema grudica od brašna. Ostaviti da odstoji pola sata, zatim ispeći palačinke. Kad se malo ohlade, narezati ih na komadiće, dodati malo maslinovog ulja, soli i začine po želji, promješati, i peći na 180 stupnjeva 10 minuta. Posuti juhu sa čipsom od slanutkovih palačinki.
Posuti još po želji zdravim domaćim snackom - Monti slanutkom!

Broj komentara: 19:

Ljiljana kaže...

Super ti je ovo, obozavam pecurke :))

JA U KUHINJI... kaže...

Corbica fantasticno izgleda...

Andrea kaže...

Prvo, nemoj me zezat, ja sam sinoć napravila farinatu (palačinku od slanutkovog brašna) i planiram je stavit na blog ovih dana. :)
Drugo ovo sa spavanjem nisam znala i mislim da to objašnjava mnoge stvari u vezi mog konstantnog umora, ja nikad ne legnem prije 1 - 1.30. :)
Juhu od gljiva volim, a dodatak limuna nisam probala ali vjerujem da on zaokruži okus. Morat ću to probati. :)
Još moram reći da se smrzavanje ipak isplatilo jer su ti fotke diven, divne! :)

Nevena Buljan kaže...

Hvala cure!! :)))
Andrea: heheh, telepatija :DD e ma jel ti misliš na "cecinu", to je kao palačinka od slanutkova brašna koja se peče u pećnici? ili na panissu-palentu od slanutkova brašna..?
Baš tako kako kažeš, limun sve zakruži..:D Drago mi je da ti se sviđaju fotke.. :D

Andrea kaže...

Aha na to mislim, na cecinu! ;)
Totalno smo na istoj valnoj dužinu. :)

Nevena Buljan kaže...

:DD vidiš, cecinu nisam probala, vjerujem da je sličan okus ovim palačinkama.. hajde, nestrpljivo čekam tvoju farinatu/cecinu :D.

Josipa kaže...

što se tiče spavanja, kad radim ujutro, jako se trudim biti u krevetu do 22h, ali kad radim popodne onda to obično bude oko 23:30 ili 24h... kako god okrenem, kad radim ujutro, tako mi se teško ustati, ali kasnije i ne budem baš umorna... valjda ima neke veze s tajmingom...
moram ti reći da mi je prva fotkica jedna od najljepših koje sam vidjela tijekom cijelog svog blogerskog staža :)) a juhu da ni ne komentira... od jamiea je, odlična je! :)

Unknown kaže...

Zavidim ti na juhi. Ja to ne pravim jer ovi moji ne vole gljive a radi sebe ja ne bih ni jaja ispekla, bar za sada!
Što se tiče spavanja u nekoj sam fazi ili spavam ili ne spavam. To vjerojatno dolazi s godinama. Kada ne spavam, šta mogu ne spavam i Bože moj... ali kada mi dođe faza spavanja onda zaspem i u 20 sati pa spavam sve do polaska na posao. Znači u prosjeku ne spavam loše!

Nevena Buljan kaže...

Josipa: hvala ti puno na prelijepim riječima i drago mi je da ti se toliko sviđa fotka prva..iako, ja sam postala jako samokritična pa pronalazim mane i na nekim fotkama koje vjerojatno sasvim u redu :)))
Snježa, hvala ti :))

Dilajla kaže...

Znam tko voli i naći će se na mom repertoaru jer dragi jeo na Bledu prije 100 godina juhu tj Gobovu juhu i bio oduševljen e a ja koju kod da napravim ta ne valja ,baš me zanima šta će za ovu reći..

Nevena Buljan kaže...

Dilajla: hehe, a da, Slovenci imaju u svakom rstoranu gobovu juhu, ali su stvarno majstori, mislim da se kod njih ne može jesti loša juha od gljiva :))) probaj, nadam se da ce se tvom dragom svidjeti! :D

Monika kaže...

juha izgleda perfektno, a fotke obaraju s nogu! ja sam veliki ljubitelj gljiva ali i krem juha tako da će se ova juha svakako prije ili poslije naći na mom stolu. sviđaju mi se i ove delicije od slanutka. i njega sve češće koristim u kuhanju i jako mi se sviđa :)

Nevena Buljan kaže...

Hvala ti Monika :))) drago mi je jako da ti se sviđaju fotke i jelo! :DD

Maja Babić kaže...

Mnogo si lepe fotke napravila, corba verujem da je fina.

Nevena Buljan kaže...

Hvala Majo! :)))

Iiiii kaže...

Fotke su oglicne!

Nevena Buljan kaže...

Hvala merlose! :)))

mali iv kaže...

Baš sam dugo tražila dobar recept za ovakvu čorbicu, jer se potpuno slažem sa tobom oko kupovnih supica - previše jake i slane, više se namučim dok ih svarim, neg' što uživam - tako da, hvala na receptu! :)

Sandra kaže...

Ne znam šta je bolje, uvod ili recept (probam već sutra). Uživanje je čitati i pratiti vaš blog :)