15. veljače 2011.

Čokoladna torta s aromom po želji, bez brašna i Eklektika u loncu - Iće & piće! :-)


Neki dan mi je bio rođendan pa sam napravila jednu malenu torticu (promjer 18cm). Zapravo, 3 dana prije sam napravila Sachericu, čini mi se vrlo blizu originalnoj recepturi, ali o tome kako sam došla do recepta u jednom od idućih postova, morati ćete se strpiti. :-)) Prelazim odmah na recept, za ovu torticu najprije pišem što će Vam trebati, ja sam iskoristila ono što se našlo u hladnjaku :-)):

Za biskvit pečen u kalupu za torte promjera 18 cm:

  • 75 g čokolade za kuhanje
  • 75 g tamne čokolade 70 % udjela kakaa
  • 50 g smeđeg šećera
  • 3 jaja
  • prstohvat soli

1. Odvojiti žutanjke od bjelanjaka. Žutanjke miksati sa šećerom dok se šećer bar malo ne otopi, ali ne treba biti bjelkasta smjesa (miksanje se može izbjeći ako se stavi šećer u prahu, a možete i smeđi šećer usitniti u prah u elektronskom mlincu za kavu! ili drugome).
2. Čokoladu otopiti na pari, pričekati da se malo ohladi, ne smije biti vruća.
3. Toplu smjesu otopljene čokolade polako uliti u žutanjke te sve promiješati sa pjenjačom da se poveže.

4. Bjelanjke posoliti prstohvatom soli te ih umutiti mikserom u snijeg.

5. Pažljivo dodati bjelanjke u prethodnu smjesu od žutanjaka i čokolade, pažljivo promiješati da se poveže te uliti u kalup koji smo prethodno namastili te obložili papirom za pečenje ili posuli brašnom.

6. Peći na 180 C 15 minta, pritom paziti da se ne prepeče, čim uronimo čačkalicu u sredinu biskvita i ona je suha, pečeno je!

7. Pustiti da se ohladi, ovakav tip biskvita nije prenosiv niti pogodan za rezanje.

8. Odvojiti kalup od obruča te ga omotati prozirnom plastičnom folijom iznutra, vratiti obruč na kalup. Prozirna folija će nam poslužiti da se krema unutar obruča ne zalijepi za kalup kada ga budemo skidali.


Krema:


  • 100 g čokolade za kuhanje
  • 100 g tamne čokolade od 70 % kakaa
  • 1 žlica konjaka, ili ruma
  • *4 žlice marmelade od kestena
  • 2 žlice džema od naranče
  • 150 ml slatkog vrhnja
  • 25 ml kipuće vode

1. Obje vrste čokolade otopiti na pari. Dodati konjak, marmeladu od kestena i džem od naranče, 25 ml kipuće vode, promiješati te ostaviti da se ohladi.
2. Slatko vrhnje umutiti mikserom u šlag.

3. Pažljivo sjediniti tučeno slatko vrhnje sa otopljenom i ohlađenom smjesom čokolade, promiješati tek toliko da se sjedini, dobiti ćemo smjesu nalik pjeni.

4. Premazati pečeni biskvit kremom i poravnati. Spremiti u hladnjak.

Bijeli premaz:

  • 30 ml slatkog vrhnja
  • 3 žlice kiselog vrhnja
  • 2 žlice džema od naranče
  • gorki kakao u prahu za posipati!

Slatko vrhnje umutiti u šlag, dodati kiselo vrhnje te džem od naranče, sve pažljivo promiješati te premazati tortu, na kraju posipati po torti. Spremiti u hladnjak tortu, ili u zamrzivač na kratko, da očvrsnu kreme i još uvijek ne skidati obruč jer bi nam se torta s kremom raspala!

Završni dio:


  • 100 g čokolade za kuhanje
  • papir za pečenje

Kad se torta dobro ohladila, najprije tankim nožem pažljivo odvojite tortu od stranica kalupa jer u protivnom bi vam se sve moglo raspasti kad maknete obruč kalupa s torte. Zatim pažljivo odvojite kalup od torte, ne bi trebalo biti problema s obzirom da je kalup omotan folijom. Od papira za pečenje izrežite traku koja će odgovarati dužini promjera obruča torte te visini kalupa tj. visini torte. Traku premažite sa otopljenom čokoladom, pričekajte par minuta da samo malo očvrsne, ali mora biti još uvijek otopljena. Omotajte traku s čokoladom oko torte te spremite u hladnjak ili zamrzivač, u zamrzivaču se još prije stisne. Izvadite iz hladnjaka te pažljivo odljepite traku s torte. Voila!
Napomene: *Džem od kestena se može kupiti u Italiji u svim trgovinama, a nalazi se na policama gdje stoje marmelade, u Hrvatskoj ne znam gdje bi se moglo kupiti. Predlažem da ga napravite sami kad bude sezona kestena, tako što ćete kestene skuhati dok ne omekšaju, oguliti, usitniti u blenderu te dodati šećera ili slad po želji, srž mahune vanilije te toliko vode da dobijete konzistenciju džema, te sve još malo prokuhati, spremiti u sterilizirane staklenke. U ovom djelu godine kad je gotovo nemoguće nabaviti kestene dobro će poslužiti i kupovni pire od kestena koji je svima dostupan. Ako ne volite kesten, onda ga ovdje izostavite ili zamijenite džemom po želji.

I za kraj još jedna mala vijest, u novom broju hrvatskog gastro časopisa
Iće&piće, u rubrici "Volim kuhati.." možete pronaći članak sa mojih 6 recepata, fotografijama te intervju, a sve pod naslovom "Eklektika u loncu!".

Broj komentara: 36:

Bite my cake kaže...

Nevenić, ova torta ti je fantastična i sretan ti rođendan s malim zakašnjenjem :)
a ovo za Iće i piće sam tako vesela zbog tebe, danas idem potražit časopis! :)

Nevena Buljan kaže...

Hvala Tamara! :-)))

Shangri La Food kaže...

ajme kakva torta...........jaoooooo. divota...

ps
obožavam iće i piće

Unknown kaže...

Savršenstvo od torte!
Radujem se tvojim receptima u časopisu! Čestitam!

Jovana kaže...

SAVRŠENA JE DRAGA EBBA !!! SREĆAN ROĐENDAN SA ZAKAŠNJENJEM !! :-)))))

J e l e n a kaže...

Srećan rođendan i baš si lepo počastila goste sa ovom fantazijom od tortice. Marmeladica i kestem mora da su savršeni u filu. Odlično!

J e l e n a kaže...
Autor je uklonio komentar.
tanja kaže...

Savrsena torta! divna kombinacija cokolada, kesten i marmelada... sa zakasnjenjem zelim Sretan Rodjendan! :)

Dunja kaže...

Iskrene čestitke draga Nevena, ja već pregledala Iće i piće, imaš svoj osebujan stil koji mi se jako sviđa (bez osobnog stila ništa ne funkcionira), sve je prekrsno, primamljivo, gotovo da se osjeti miris hrane kad čitam tvoje recepte. Bravo Nevena, a i sretan ti rođendan želim. Tortica za + 10.

Pamela kaže...

Ha! A baš sam se mislila pitati- kaaaako si uspjela tu čokoladu po stranicama tako dobro razliti.. I priznajem da sam se naježila (pozitivno) na sam spomen pekmeza od kestena.. :O
Ti si čudo! Sretan ti rođendan i još puno recepata ti želim.. ovakvih, na koje ću zinuti i misliti još pola sata o tome..

Anonimno kaže...

sretan ročkas Ebba! :)
da, već je u nedjelju bio na svim kiscima u zagrebu a ja fanatično čekam kad izlazi tako da sam ga već onda kupio, i hop, ebba na 6 stranica.. svala čast... sve izgleda super...tekst, slike... nisam ni sumnjao! :)

Anonimno kaže...

i da, sumnjam da dolaziš, ali ako dolaziš na promociju novog broja (u četvrtak u 18 sati) javi se...pa se vidimo..

Mila's Cookbook kaže...

Srećan rođendan, Ebba! Malo bi bilo da kažem da mi je voda krenula na usta od fotogragfija :) Predivna je i bookmark-ovana :)

Вера kaže...

Sretan Rodjus!Savrseno!!!

Maja kaže...

Divno zvuči, a i izgleda!!
Ajme, divno, bez brašna! Mislim da u svojoj kolekciji recepata nemam kolač bez brašna!
Želim ti sretan rođendan, s malenim zakašnjenjem :)

Unknown kaže...

Sram me bilo, kako sam ti zaboravila čestitati rođendan... Pa lako! Ostala sam bez daha:) Dođoh sebi pa ti sada želim uputiti najiskrenije čestitke za rođendan. Živjela, draga moja!

stocicu postavi se kaže...

Srećan rodjendan i svečestitke za časopis:))Torta je fantastična!

Marija kaže...

Predivna torta taman bi mi dobro sjeo jedan komadić

jubistacha kaže...

Odlično Ebba. Čestitam na rođendanu. A sada trk po Iće i piće :)

Andrea kaže...

Čestitam draga Nevena i rođendan i članak u tako dobrom časopisu. :)
Obožavam Iće i piće ali ga baš često ne kupujem (malo su mi skupi), ovaj broj ću kupiti već danas. :)

Torta izgleda predivno, obožavam ovakav tip čokoladnih kolača bez brašna. :)

Dilajla kaže...

Tortica divna i kremasta a i iskrene čestitke i na članku.

Sweet Green kaže...

Flourless chocolate cake mi je ionako jedna od najdrazih torta, a jos u ovoj kombinaciji s ganacheom od kestena mora da je bozanstvena...

Sanja kaže...

Ma ova torta je cisto savrsenstvo. Ne mogu prestati da je gledam i zamisljam ukus :-)
Srecan rodjendan (iako je prosao)!!!

Cool Chic Style Fashion kaže...

E' perfetta questa tua torta ♥

lusitania kaže...

ova torta izgleda toliko dekadentno da cu je uvrstiti medju probati zurno!

Nevena Buljan kaže...

Hvala najljepša svima na čestitkama i jako mi je drago da vam se sviđa torta! :)))

Casa de vainilla kaže...

Srecan rodjendan sa zakasnjenjem i cestitke na clanku u casopisu!
Tortica izgleda jako primamljivo, a dzem od kestena mi je nesto sto odavno imam zelju probati. Cak sam razmisljala da ga sama napravim, ustvari, jos uvek nisam odustala od te ideje... samo jos da uhvatim dovoljno vremena da to i odradim ;)

Bite my cake kaže...

Nevenić, imaš nagradicu na mom blogu :)

Branka - byB kaže...

Draga Ebba, znam da već dosta kasnim ali ti svakkao upućujem najljepše rođendanske želje !!
Što se tortice tiče ovo je nešto uistinu božanstveno ! Nemam drugu riječ i nemam što dodatno objašnjavati, mene je oduševila.
Čestitam ti za objavu recepata u časopisu "Iće&piće" , to me baš veseli, bravo !

Anonimno kaže...

Torta je zakon... Baš mi se sviđa!

Nevena Buljan kaže...

Branka, hvala ti puno na lijepim željama i baš mi je drago da ti se sviđa! :))
Oh la la:Hvala ti!

C. kaže...

Jedan od najboljih ukusa torte ikada, i ja sam je napravila za svoj rodjendan, svi su bili odusevljeni :)
Hvala!

Nevena Buljan kaže...

amfashionstory: zahvaljujem na povjerenju! I tako mi je drago da ste je isprobalii da vam se svidjela! Jest, ovo je meni nenadmašna čokoladna torta :))), čokolada u svom punom sjaju, često je nosim na rođendane, svi traže repete. često stavim u ovakve torte i sezonsko voće, ili makar domaću marmeladu, bude jako fini kontrast između kreme i voća. :)

mzoo kaže...

Evo, i Slovenke ćitaju tvoj blog! Kod nas ima kestenov džem u Leclercu, ako vam je to gdje blizu... A ja idem razmišljati ko je toliko poseban, da zasluži takvu tortu za rođendan.

Sanja Alisic kaže...

Pozdrav itzFinske. Upravo pravim ovu tortu. Zanima me zasto treba kipuca voda u fil?

Blog FastCare kaže...

Nice i hope you will have many post like this
--------------
i'm providing thay man hinh Xiaomi service, special thay man hinh Xiaomi mi4. Contact with me