22. studenoga 2015.

Nedjeljne lazanje / Sunday lasagne


Nakon što sam ispisala pola stranice lamentiranja o nedjelji, sve sam pobrisala i odlučila vam jednostavno predstaviti recept koji mi je danas uljepšao dan. U zadnje vrijeme dosta slušam Eckharta Tollea i njegova vrlo logična objašnjenja i predavanja o tome kako živjeti u sadašnjem trenutku. Kuhanje je za mene potpuno življenje u sadašnjem trenutku, gdje ne postoji prošlost ni budućnost, samo sada.  :-)

Nedjeljom kada imam vremena, volim se posvetiti malo više kuhanju i stvarima koje me čine ispunjenom i sretnom, pa tako često pripremim neki svečaniji ručak i desert za meni drage ljude i obitelj. Takve su bile i današnje lazanje, bogate, ukusne i svečane. :-) Mislim da malo tko može odoljeti slojevima od svježe tjestenine, ukusnog mesnog ragua i kremaste skute!! :-)

p.s.: prije nego što pređem na recept, puno hvala svima na lijepim željama u vezi otvaranja slastičarne koje ste mi uputili na facebook stranici. Uskoro ću imati više novosti, strpite se još malo!! ;)

Sastojci za 6 osoba:
250 g svježih listova lazanja (naći ćete ih na policama svježe tjestenine u supermarketima, ili još bolje ako ih sami pripremite!)
500 g mljevenog purećeg mesa
1 luk
100 g mrkve
150 g korijena celera + lišćem
maslinovo ulje
2 režnja češnjaka
1/2 žličice peperoncina iz ulja (ili prstohvat sušenog)
grančica ružmarina
grančica svježeg timijana
400 g sjeckane rajčice pelati
svežanj peršina
1 dl suhog bijelog vina
250 ml povrtnog temeljca
250 g skute
150 g parmezana
Svježe mljeveni crni papar i sol

Priprema:
Luk, češnjak i lišće celera narežite na komadiće, a korijen celera i mrkvu naribajte. Ugrijte nekoliko žlica maslinovog ulja u odgovarajućoj posudi pa dodajte luk, mrkvu, korijen i lišće celera, začinsko bilje prethodno narezano na sitno te malo soli. Pirjajte povrće cca 5 minuta a zatim dodajte češnjak. Povrću dodajte mljeveno meso te miješajući sve sastojke nastavite kuhati sve zajedno.
Mesu dodajte vino, pustite da ispari, zatim peperoncino i rajčicu pelate te 150 ml povrtnog temeljca. Sve zajedno kuhajte na srednje jakoj vatri 15 minuta.
Na kraju kuhanja ubacite peršin narezan na sitne komade te promiješajte da se svi sastojci prožmu.
Pećnicu stavite grijati na 180C. 
Dno vatrostalne posude prekrijte listovima svježe tjestenine. Tjesteninu premažite ravnomjerno umakom od mesa, te dodajte razmrvljenu 1/3 skute. Prekrijte drugim listom tjestenine te tako ponavljajte dok ne potrošite sve sastojke. Zadnji sloj lazanja prekrijte skutom, parmezanom, svježe mljevenim crnim ppaprom te 2-3 žlice maslinova ulja. Lazanje pokrijte sa aluminijskom folijom te pecite 25 minuta. Zadnjih nekoliko minuta pecite bez folije tako da površina poprimi lijepu zlaćanu boju.

Poslužite odmah uz sezonsku salatu po želji. :)

 Gospodin Youtube mi izbacuje ovu pjesmu kao idealnu nedjeljnu, svevremenska Etta James!  :-)

1 komentar:

Petra Kranjica kaže...

Genijalno izgledaju! I ja ti želim sreću sa slastičarnom nije da sam baš aktivna na fajsu ali to sam videla.